2ª Excursió de Truc

El passat cap de setmana ens vam tornar a reunir truc 1 i truc 2 en una altra excursió conjunta, destinada principalment a aclarir objectius de cara als campaments, que ja estan a la volta de la cantonada (com aquell qui diu), plantejar temes del dossier, i acabar de donar forma als campaments. La feina, com acostumem a treballar el cau, ens la vam dividir en comissions.

A més a més, vam aprofitar per fer diferents activitats, com l’activitat de tarda, titulada 1 d’octubre, en la qual vam fer un joc barrejant el joc de la bandera, on havies d’amagar l’urna, el joc de polis i cacos, fugint de la policia nacional i la guàrdia civil, i una variant de l’arrencacebas, ja que aquest està prohibit. Després d’aquest divertit joc, vam aprofitar per obrir un debat sobre si l’home, en un entorn determinat, és capaç de fer coses cruels que mai havia pensat que faria.

Per acabar el dia, vam fer un divertit joc de nit, que consistia en defensar arguments assignats en una targeta i de manera eliminatòria anaves avançant de ronda fins arribar a la final. Un cop vam acabar els debats, es va enfocar el bona nit de cara al 25-N, i es va llegir un text que comparava la moral de “Disney” amb idees feministes, entre altres coses.

Abans de dormir, vam decidir que la millor forma d’acabar el dia era mirant la pel·lícula “Everest” tots junts, fins que els nostres cossos no van poder més i van caure en una profunda son.

Una son tan profunda que el dia següent ens vam llevar una hora tard, però això no va comportar cap retràs durant el dia ja que totes ens vam despertar amb ganes de fer moltes coses, i el que tocava fer era acabar de “finiquitar” els campaments. Així doncs, ens vam separar per les comissions i vam acabar de tancar la ruta, l’eix i les activitats. Un cop enllestit tot, vam revisar, dinar i marxar cap a casa després d’aquest llarg cap de setmana.

Pròxima parada campaments!

ComparteixEmail this to someoneShare on FacebookTweet about this on TwitterShare on Google+

Macro Castors i Llúdrigues Sector IV

El passat dissabte els Castors i les Llúdrigues vam assistir a un esdeveniment poc habitual. Pistes: molts nens i nenes dels diferents caus del sector, molts caps, moltes activitats, molta diversió… Efectivament, la Macro del Sector IV!

Vam reunir-nos, com sempre, a la cantonada, però aquest com no vam anar al nostre cau, sinó que ens vam dirigir cap al Besòs. Concretament a l’escola Eduard Marquina, on el Cau del Besòs fa algunes de les seves activitats. Vam baixar amb transport públic fent pinya al bus, després al metro, i finalment al tram, que ens va acostar al nostre destí.

Una vegada allà, i veient ja l’ambient festiu que hi havia (inevitable quan més de 60 castors i llúdrigues es reuneixen), vam esmorzar per escalfar motors i fer les primeres corregudes per esbargir-nos abans de començar.

La jornada es va centrar en la introspecció, el propi coneixement i la reflexió sobre les emocions i estats d’ànims dels altres, i també d’un mateix. Es va començar veient la pel·lícula “Inside Out” (Del Revés), que tracta sobre les emocions i el procés interior pel que passa una nena a mesura que es fa gran i viu alegries, canvis i tristeses. Com tothom.

Acabada la pel·lícula, els caps haviem preparat unes activitats de reflexió sobre la temàtica de la pel·lícula. Els Castor i les Llúdrigues, barrejats per fer amics i conèixer nens i nenes d’altres caus, van passar per totes les activitats. Una d’elles consistia en representar una emoció amb mímica, i que la resta de companys de l’equip l’encertés, i a més relacionés la emoció representada amb una de les tres escenes quotidianes de les que s’havien plantejat abans. Tots van participar i ho van fer genial.

Després de fer totes les activitats, vam dir adéu als altres caus després d’haver passat una estona agradable de diversió i aprenentatge, i vam anar al nostre cau a dinar. Estavem molt cansats després de l’aventura, però una estoneta per jugar i amb la panxa plena ens va permetre reunir prous energies per fer una pluja d’idees. Literalment, van caure del cel totes les idees que haviem proposat anteriorment, i entre tots vam decidir quines voliem que formessin part dels nostres objectius com a unitat, i quines activitats teniem ganes de fer. Això ens va servir per entendre’ns bé com a grup i tenir un horitzó comú al que volem arribar, i ho farem!

Després vam rescatar els pares, que feien reunió al pati, i vam anar cap a casa després d’aquell dissabte tan intens, cansats però satisfets per la feina i contents per la estona que haviem compartit.

GRÀCIES FAMÍLIA! RIU AMUNT!

2ª Excursió dels Llops i les Daines

Després de gaudir la setmana passada del Museu de la Txiling, ens preparem per viure la segona excursió del curs. Dissabte passat, l’extraterrestre provinent de Tela, ens va convidar a conèixer un Museu molt interessant on s’exposaven obres mundialment reconegudes. A la seva terra, la creació sempre ha estat molt valorada i volia compartir amb nosaltres la seva estima per l’art.

Una vintena de camises grogues envaeix part de la Meridiana amb el propòsit de marxar d’excursió i gaudir com mai.

Marxem amb autobús cap a Bigues i Riells, on passarem el cap de setmana. Arribem al poble i ens topem amb una pujada realment contundent. L’excursió tot just ha començat i tenim les cames ben fresques; quinze minuts més tard, ens instal·lem a un cau amb un entorn envejable.

Esmorzem i fem un parell de jocs per entrar de ple en la nostra dinàmica. Un més calmat i un altre més mogut, per tenir-ho tot. Per últim, emetem el so d’una sèrie d’animals. Tanquem els ulls i intentem trobar als animals que canten com nosaltres. Ornitorincs, polls, camells i zebres. Resulta complicat, és cert. És definitivament impossible. Ens destapem els ulls i preguntem qui feia cada cosa. D’aquesta manera, ens reunim amb els nostres grups, que a partir d’ara seran les nostres sisenes. Delfin Kat, Albondigueros Supremos, Los Salvajes i Baraj. A continuació, gaudim una estona dels temps lliure mentre fem les xerrades per anys.

Dinem i correm una estona. A continuació, ens informen d’una competició que es celebrarà durant la tarda al poble. Sembla ser que s’han organitzat uns Jocs Olímpics i que les nostres sisenes han estat convidades a participar-hi. Que comenci doncs, la competició. Es van succeint les proves així com els guanyadors. Juguem al mocador creuat, fem jocs amb la roba i relleus. A mitja tarda la pluja ens interromp momentàniament i fem un assassí per mantenir-nos atents. Al finalitzar la celebració, els guanyadors comparteixen el premi amb tots els participants i marxem a berenar. Després d’un dia força mogudot, toca entrar al cau i trobar un espai per a la reflexió. La pròxima activitat serà més tranquil·la i ens farà pensar una estona. Mirem una sèrie de curtmetratges d’animació. Cada un d’ells tracta alguna emoció o algun sentiment. Després de cada visualització, completem individualment unes frases inacabades.

I tornem a sortir una estona abans d’anar a sopar. Ens desconcentrem una mica i juguem al que ens ve de gust. De cop i volta, els caps arriben acompanyats del Bakumba, un dels éssers extraterrestres que vam conèixer al Masnou. Ens explica que avui soparem tal i com ho fan al seu planeta. Agraïm conjuntament l’aliment als Déus dels Cels, que ens donen allò que necessitem per viure i quan entrem al cau, ens trobem això:

Magnífic, deliciós, genial. Bon profit doncs.

Després de sopar fem el Joc de nit i posteriorment aprofitem l’activitat de reflexió per fer el bona nit.

El dia desperta fred i amb uns núvols que oculten un sol que vol ser protagonista. Fem el bon dia i arranquem! Esmorzem, recollim i juguem una estona abans de fer una pluja d’idees un tant peculiar. Ho fem a partir de la resposta a unes determinades preguntes. Aquestes activitats sempre costen una mica però son les que ens ajuden a decidir que és el que volem fer al llarg del curs!
Agafem la motxilla i baixem a un parc bastant atractiu que havíem vist el dissabte quan pujàvem al cau. Posem en comú el que es va parlar a Consell d’Infants i fem unes votacions per triar quines activitats i projectes volem tirar endavant amb l’Agrupament. I apa, a córrer, que ja toca!

Ha estat una excursió molt completa en la qual no hem parat. Toca seguir creixent! S’acosten els campaments d’hivern, però encara ens queden unes quantes tardes al cau abans de poder viure’ls.

Sant Vicenç dels Ring’s

Els ràngers i les noies guia fem la nostra segona excursió del trimestre!!!!

Aquest cop, el nostre destí és Sant Vicenç dels Horts. Quedem ben d’hora a la cantonada i ens posem la motxilla, la camisa i el foulard.

Un cop arribats, veiem que el cau és antic.. aquest cap de setmana passarem fred!

Dissabte vam conèixer les que seran les nostres patrulles durant tot l’any, i ens hem de buscar amb olors! Un cop ens hem trobat, triem una tema pels nostres noms… SERIES! Les nostres patrulles són: Hawaii 5.0, Los Picapiedra, Narcos, Plats Bruts i La Patrulla Canina! Ens posem en marxa.

A la tarda, fem una pluja d’idees, inspirats per fotografíes penjades pel poble! Donem una volta i de seguida tenim un munt de idees, que després compactem i arribem a saber què pintarem a la paret del nostre cau!!!!

Diumenge fem una activitat reflexiva i després, toca jugar, saltar i cridar! Ens desfoguem!

S’ha acabat el cap de setmana! Esperem no posar-nos malalts després d’aquest fred!

Toca recollir i marxar cap a casa! El blau ens acompanyarà tota la setmana… ha sigut intens!!!

Ens veiem el pròxim cau!

Ràngers i Noies Guia💙

Segona Excursió dels C/LL

El cap de setmana passat, les Llúdrigues i els Castors vam fer la segona excursió del trimestre. Aquest cop ja érem 7 més els 3 caps! Estem molt contents d’anar formant un grupet dels que seran el futur de l’Agrupament.

Doncs bé, dit això, l’excursió va ser a Montcada, a un cau que era súper guai! Tenia un pati amb dues porteries gegants, columpis i herba; i com feia caloreta ens vam estar gairebé tot el dia fora!

Les activitats van ser molt xules: la primera era una gimcana, la finalitat de la qual era saber més coses dels nostres companys, va ser súper divertit i vam aprendre que al cau guanyem tots!

Després de dinar tocava l’estona de relaxació, però com tenim molta energia i ens dura tot el dia, no vam dormir gens. Això sí, vam fer uns dibuixos maquíssims que serviran per decorar el cau.

A la tarda vam crear contes a partir d’unes fotos, que serviran per decidir els temes que volem treballar aquest any, que per nosaltres, tot just comença.

Després de berenar, van aparèixer uns francesos dient coses molt estranyes i buscant un nou actor per la seva companyia de teatre. De sobte van desaparèixer sense dir res i no sabem si algun de nosaltres és l’escollit per acompanyar-los a les seves gires…

Diumenge, després d’esmorzar ens vam adonar que no algunes coses havien desaparegut i al baixar al pati per jugar ens vam topar amb la primera pista de les moltes que la seguirien. Un follet ens havia robat les coses i les havia amagat! Vam seguir les indicacions i al final a dalt d’una muntanyeta vam trobar tot el que no teníem.

La sortida va acabar amb la celebració del cumple del Leo, que feia 6 anys! I li vam fer una minifesta amb patates coca cola (sense cafeïna, papis) i un munt de globus.

Ens ho vam passar molt bé i ja tenim ganes dels campaments d’hivern per tornar a passar uns quants dies junts!