DES DEL CAU FINS AL MASNOU CAMINANT!!! ELS LLOPS I LES DAINES CAMINEM I ANEM A LA PLATJA

L’excursió va començar ben d’hora al matí quan ens vam trobar tots a la cantonada del cau. Només els caps sabien que aniríem caminant fins al Masnou amb les motxilles ben carregades i portant les tendes i el menjar pels dos dies.

Ens vam posar a caminar baixant pel carrer Rogent per arribar a la Diagonal i caminar fins el Fòrum. Allà vam esmorzar i compartir entre tots uns fruits secs i xocolata per agafar forces i continuar el nostre camí. Després del nostre esmorzar vam seguir i vam travessar el riu Besòs. A continuació ens vam perdre una mica abans d’arribar a la platja de Badalona. Una vegada allà, vam dinar tots junts i vam estar una estona jugant tots plegats.

A mitja tarda ens vam tornar a posar en camí i cap a les 19h, després d’aproximadament 14 km vàrem arribar al càmping del Masnou. Ràpidament vam posar-nos a plantar les tendes abans que ens enxampes la nit i ens quedéssim sense llum. Una vegada teníem les tendes plantades vam sopar tots junts, compartint els aliments que entre tots i totes portàvem. Seguidament, abans d’anar a dormir els caps ens van posar una mica de música i nosaltres, en parelles, ens vam fer missatges uns als altres per relaxar-nos i alliberar tensions de carregar la motxilla durant tot el dia abans d’anar a dormir.

El matí següent, ens vam despertar ben d’hora i vam despertar als caps. Vam esmorzar tots junts i vam desplantar les tendes i fer-nos les motxilles. Una vegada ho vam tenir tot recollit, ens vam dirigir a la platja per tal de jugar una estona i fer algunes activitats que els caps ens  havien preparat. A la tarda, vam agafar el tren i vam tornar cap a Barcelona per trobar-nos amb les nostres mares i pares i tornar cap a casa. Ja tenim ganes de tornar a fer una altra excursió i caminar tots plegats!

TRUC 2 AL MASNOU

Just arribada la primavera, els trucaires van aprofitar el bon temps per fer una excursió al càmping del Masnou. Al costat de la platja i en ple ambient estiuenc, era el lloc perfecte per acabar de decidir com encarar el tram final de curs, i el més important, definir el projecte.

Durant el transcurs del primer dia es van realitzar diverses activitats lúdiques i alguna remullada a la platja. A més a més, es va desenvolupar una missió encomanada per el consell d’infants consistent en l’elaboració d’un sketch, de cara al 50è, explicant en que consisteix el projecte, quina és la seva metodologia i com s’adapta en cada unitat. El resultat estarà pròximament a les vostres pantalles….

La nit va anar carregada de grans converses i debats espontanis que van resultar molt instructius per als membres de Truc 2, i va culminar amb molts moments de “rissas” i bon rotllo típics d’aquesta unitat.

L’endemà, ben descansats, era el torn de realitzar l’activitat sobre el projecte. Després d’una tria amenitzada per una molt bona dinàmica, es va arribar a la conclusió que el projecte tindrà forma de reportatge fotogràfic. En aquest, volem plasmar les diferències entre diferents models econòmics pels quals passa un aliment(producció- elaboració- consum) i establir de manera gràfica i visual quin d’aquests es objectivament més just, sostenible i eficaç. Per al seu correcte desenvolupament, portem realitzant al llarg del trimestre i seguirem realitzant coetàniament activitats i descobertes sobre economia circular, lliure comerç, cooperatives alimentàries… en definitiva, ens endinsarem profundament en la indústria alimentària i el ventall de models que aquesta presenta a part dels que estem acostumats a consumir habitualment.

Després de dinar, i fent cas a l’experiència que ens ha proporcionat la nostra estada al cau, vam anar ben d’hora cap a l’estació de tren per no perdre’l. Vam arribar d’hora a Barcelona, i cadascú va seguir al seu aire. Visca el Kipling.com

Anem a la platja! Un nou capítol de CiLL

El cap de setmana del 9 de Març els Castors i Llúdrigues vam anar d’excursió al càmping de Santa Susanna.

Aquesta era la nostra primera sortida dormint en tendes com a unitat, i tots teníem nervis i moltes ganes del cap de setmana.

A l’arribar al terreny, vam fer dos equips per muntar les dues tendes que necessitàvem per dormir, i entre tots vam aconseguir-ho en un temps rècord! Suant, això sí. Amb la calor que vam agafar per l’esforç, vam anar a veure com estava l’aigua del mar per refrescar-nos, i ens vam acabar banyant! No ens ho podíem creure. Una excursió a la Molina, congelant-nos i fent ninots i guerres de boles de neu, i la següent construint castells de sorra i jugant a pales sense samarreta torrant-nos al sol!

Després de dinar vam continuar amb el nostre dissabte lúdic, que pretenia cansar molt als Castors i Llúdrigues perquè no tinguessin problemes a l’hora de dormir a la tenda. Tot i que al final, vam ser els caps que ens vam quedar sense energia abans que els infants!

Al vespre es van incorporar el Vik i la Marina, que no havien pogut venir abans perquè estaven compartint el seu talent per la música al concert trimestral. Amb aquest reforç d’última hora, ens van tornar les ganes de seguir fent coses, i encara ens va donar temps de fer un partit de bàsquet amb la intensitat d’una Final Four de la NBA!

Quan vam haver de marxar de la pista perquè era massa fosc, vam anar a sopar com podíem, i ens vam arrossegar cap a les tendes amb la força que ens quedava després d’aquell dia de no parar: de 15h a 23h jugant!

La nit no va tenir cap incident, cap malson, ni cap mamitis… això sí, amb aquest descans de qualitat, a les 7 del matí tothom dempeus!

Començàvem el diumenge esmorzant i fent-nos les motxilles i marxem a la platja a fer jocs dinamitzats. Els caps ens preparen jocs de platja i com si res hagués passat ahir ho deixem tot per sortir corrents darrere una pilota o fent castells de sorra.

Estàvem tan contents que casi ens deixem de fer les activitats i ambla resta de matí que ens resta ens posem les piles i pensem. Però, arriba l’hora de dinar i amb la gana que teniem… Després de dinar desmontem les tendes solets i marxem cap al tren! Ha estat un altre cap de setmana fantàstic

Els Ràngers i les Noies Guia marxem d’excursió al Masnou

Aquest cap de setmana hem marxat d’excursió.  Hem anat al Masnou, i aprofitant el bon temps que fa, hem plantat  i dormit en tendes.

Però l’excursió no va començar normal. Vam estar-nos al cau fins després de dinar, ja que els nostres companys havien preparat una descoberta sobre les persones immigrants, i venia el Baye a visitar-nos i a explicar-nos la seva experiència personal.

Ens va agradar molt! Després de dinar vam emprendre el camí cap al tren i ràpidament vam arribar al Masnou. Tocava plantar tendes i així ho vam fer.

Més tard, vam realitzar la segona descoberta que els companys i les companyes de la unitat han estat aquests dies preparant. Aquesta anava sobre la cuina. Vam preparar-nos el berenar que ens vam menjar molt a gust!!

I tanta estona observant la platja ens va fer venir ganes d’anar-hi i així ho vam fer. Vam anar-hi a jugar una mica amb la sorra i a preparar un esquetx per l’acte del 50è. No us avançarem res, però té bona pinta!!

Ja era tard i fosc i començàvem a estar cansats així que vam anar a sopar i vam jugar al joc de la bandera creuada.

Abans d’anar dormir els caps ens van explicar un conte que ens va fer pensar una mica.

L’endemà, amb l’energia carregada vam esmorzar, vam posar a proba la nostra cordinació mitjançant un joc i vam desplantar tendes i recollir el càmping.

Vam passar el matí a la platja fent jocs i de tant en tant remullades per aguantar la calor. Vam fer flexions, estiraments, vam jugar a bitlles humanes, al dominó humà, a matar a dos camps…

Ens ho vam passar d’allò més bé!

I ja cansats de que ens toques el sol, vam buscar una ombra al costat de l’estació de tren on vam dinar, revisar l’excursió i marxar i tornar cap a casa!

Ha estat un cap de setmana molt intens que ens ha servit per carregar les piles pels campaments que s’acosten. Abans però, falta acabar de realitzar dues descobertes més; sobre el feminisme i sobre els graffitis. D’aquesta manera podrem començar el tercer trimestre amb algunes idees clares per poder triar un projecte!

Ens veiem aviat!

C/LL avistats el 2-3 de març a La Molina

Dissabte 2de març, Els Castors i les Lludrigues quedem ben aviat per marxar d’excursió a La Molina! Malgrat matinar molt els caps ens despertem amb l’ajuda dels qui porten tota la nit neguitosos, doncs per a molts infants era el primer cop que veurien neu i podrien jugar amb ella! Una experiència que juntament amb la de ser una excursió amb tots els companys va fer brillar aquest moment del curs per tanta il·lusió, nervis i bon humor.

Tot i passar massa estona al tren, ja teníem a tothom enganxat a la finestra del tren un cop entrats a la Cerdanya, neu, neu per tot arreu! Baixem del tren i no triguen a arribar les primeres relliscades i boles de neu a tort ia dret. Al ritme que ens deixa les nostres ganes d’esbarjir-nos anem tirant cap al refugi de la C.E.C on hi havia gossos, gallines i una bona estufa de llenya que ens va tenir entretinguts i calentets en els moments de fred.

Un cop instal·lats, no vam trigar a sortir corrents a fer una volta pel poble. A més ens van deixar trineus i vam poder gaudir al màxim del plaer de deixar-nos caure a la neu, llançar-nos costa avall amb el trineu, construir un mur de neu i fins i tot dos ninots! Arriba l’hora de dinar, tornem al refugi ens canviem i tornem a l’ataque!

Mengem amb moltes ganes i compartim espai amb un esplai. Quan acabem de dinar, no triguen en tornar a sortir fora del refugi a jugar amb la neu durant un dels millors temps lliures de la història! Vam conèixer a dos pingüins que ens van inclourien una competició d’esports de neu per aconseguir peix que escassejava últimament a La Molina, després de rebolcar-nos per la neu i fer més ninots i proves de punteria arribem tots junts a la conclusió que si els pingüins cooperen en contres de competir tindran més menjar.

Baixa el sol i Comença a fer fred, s’aixequen cops de neu que fan anar els flocs en totes direccions, per sort els pingüins ho havien previst i tornem al refugi per a berenar i preparar la carta d’unitat amb els caps. A la carta d’unitat hi plasmarem els compromisos col·lectius que fem com a persones per a que la unitat funcioni tal i com volem. Respectar el son dels altres, respectar-nos, compartir, ajudar-nos entre nosaltres, no parlar malament, no culpar i reconèixer els errors… tenim idees de nens grans!

Després de la carta d’unitat ens reunim per a sopar juguem al joc de l’assassí i anem a dormir com sempre amb una guitarra de fons i un conte.

Bon día! Ens aixequem, esmorzem i anem a fer una excursió durant tot el matí per a acomiadar la neu i així acabar un cap de setmana ple de neu. Quan tornem al refugi dinem i els caps ens han preparat xocolata desfeta calenta i ben dolceta! Que grans!

Tot seguit recollim les habitacions, ens fem la motxilla iens disposem a anar a l’estació pasito a pasito per a tornar a casa!