C/LL avistats el 2-3 de març a La Molina

Dissabte 2de març, Els Castors i les Lludrigues quedem ben aviat per marxar d’excursió a La Molina! Malgrat matinar molt els caps ens despertem amb l’ajuda dels qui porten tota la nit neguitosos, doncs per a molts infants era el primer cop que veurien neu i podrien jugar amb ella! Una experiència que juntament amb la de ser una excursió amb tots els companys va fer brillar aquest moment del curs per tanta il·lusió, nervis i bon humor.

Tot i passar massa estona al tren, ja teníem a tothom enganxat a la finestra del tren un cop entrats a la Cerdanya, neu, neu per tot arreu! Baixem del tren i no triguen a arribar les primeres relliscades i boles de neu a tort ia dret. Al ritme que ens deixa les nostres ganes d’esbarjir-nos anem tirant cap al refugi de la C.E.C on hi havia gossos, gallines i una bona estufa de llenya que ens va tenir entretinguts i calentets en els moments de fred.

Un cop instal·lats, no vam trigar a sortir corrents a fer una volta pel poble. A més ens van deixar trineus i vam poder gaudir al màxim del plaer de deixar-nos caure a la neu, llançar-nos costa avall amb el trineu, construir un mur de neu i fins i tot dos ninots! Arriba l’hora de dinar, tornem al refugi ens canviem i tornem a l’ataque!

Mengem amb moltes ganes i compartim espai amb un esplai. Quan acabem de dinar, no triguen en tornar a sortir fora del refugi a jugar amb la neu durant un dels millors temps lliures de la història! Vam conèixer a dos pingüins que ens van inclourien una competició d’esports de neu per aconseguir peix que escassejava últimament a La Molina, després de rebolcar-nos per la neu i fer més ninots i proves de punteria arribem tots junts a la conclusió que si els pingüins cooperen en contres de competir tindran més menjar.

Baixa el sol i Comença a fer fred, s’aixequen cops de neu que fan anar els flocs en totes direccions, per sort els pingüins ho havien previst i tornem al refugi per a berenar i preparar la carta d’unitat amb els caps. A la carta d’unitat hi plasmarem els compromisos col·lectius que fem com a persones per a que la unitat funcioni tal i com volem. Respectar el son dels altres, respectar-nos, compartir, ajudar-nos entre nosaltres, no parlar malament, no culpar i reconèixer els errors… tenim idees de nens grans!

Després de la carta d’unitat ens reunim per a sopar juguem al joc de l’assassí i anem a dormir com sempre amb una guitarra de fons i un conte.

Bon día! Ens aixequem, esmorzem i anem a fer una excursió durant tot el matí per a acomiadar la neu i així acabar un cap de setmana ple de neu. Quan tornem al refugi dinem i els caps ens han preparat xocolata desfeta calenta i ben dolceta! Que grans!

Tot seguit recollim les habitacions, ens fem la motxilla iens disposem a anar a l’estació pasito a pasito per a tornar a casa!

Els Llops i les Daines marxem d’excursió a Terrassa

La primera excursió del segon trimestre, els Llops i les Daines vam marxar a Terrassa. Es nota que es hivern i la gent es posa més malalta, per la qual cosa aquest cap de setmana érem més poquets però tot i així vam quedar dissabte pel matí a la cantonada, com sempre, per agafar el tren camí a Terrassa.

Un cop arribats ens vam asseure a la plaça que hi ha davant del cau per començar una activitat que ens va ajudar a descobrir noves emocions per al nostre arbre, de fet, són les que ens varen escriure els pares quan van venir l’últim dia de campaments d’hivern.

Vam aprofitar el bon temps que feia per dinar amb el sol abans que se’n anés. Vam recollir-ho tot i ens en vam anar a donar una volta per el parc de Vallparadís on hi vam estar jugant tots plegats una bona estona abans de seure per seguir preparant més coses.

Ara si, vam començar el gran concurs per veure qui és el Llop o Daina més sostenible de la unitat. Gràcies a aquest joc vam descobrir noves coses de les quals en som més conscients i intentarem canviar aquelles que no s’adequaven als nostres objectius.

Tot just es va fer fosc i ens vam posar a sopar. El joc de nit va començar amb uns polis i cacos i va acabar amb el de un s’amaga i tots el busquen, en aquest cas van ser els caps els que es van amagar i els infants els que buscaven, que els hi van costar una mica..

Vam acabar el dia amb un bona nit amb els nostres peluixos i afegint una fulla més al nostre arbre de les emocions.

Diumenge al matí ens vam llevar amb molta energia, vam recollir el cau, vam fer-nos les motxilles i vam esmorzar mantenint aquella gran energia per utilitzar-la tota a la gran curs d’orientació que teníem preparada per tot el parc Vallparadís, que us semblarà petit però no ho era pas, això sí, ens hi vam passar una bona estona buscant tots els sobres però finalment vam desxifrar el numero ocult i vam poder conèixer a en Monxo, un tal sevillano ens deia que era.

Vam començar beneint taula i vam acabar agafant el tren per tornar a Barcelona. Aquest cop vam caminar millor i més ràpids per això podem dir que els Llops i les Daines vam arribar súper puntuals i cansats també.

Excursió a Cervera dels Ràngers i les Noies Guia

Aquest cap de setmana passat, els Ràngers i les Noies Guia hem marxat d’excursió a Cervera. Tot i ser poquets vam llevar-nos ben d’hora per agafar el tren que ens portaria fins a Cervera. Allà, vam descarregar i ens vam abrigar per poder realitzar una gincama que un grup de ràngers i noies guia havien preparat. Vam endinsar-nos per grups, pels carrers de Cervera, tot coneixent una mica el que aquell municipi amagava.

Després de la gincama, vam dinar i tot just havent dinat, vam jugar a diferents jocs que un altre grup de companys ens havia preparat. Van servir per evadir-nos i desconnectar una mica, i passar-ho d’allò més bé.

Aleshores vam realitzar una activitat per tal de descobrir com treballem al cau. Què és el rínxol? I el projecte? Què és una descoberta?

Un cop ens va quedar això més clar, i havent realitzat diferents projectes ficticis envers el reciclatge, vam anar a sopar i seguidament vam mirar la pel·lícula “Campeones”. Vam reflexionar-ne al respecte i vam anar a dormir.

Al dia següent ens vam aixecar amb molta energia i vam fer uns jocs per Cervera. Mímica, fotos… Ens ho vam passar d’allò més bé.

El final de l’excursió s’acostava i això volia dir que havíem de recollir el cau. Vam dinar, revisar l’excursió i vam marxar cap a l’estació de tren amb l’esperança d’arribar aviat a casa. El que no esperàvem era trobar una averia el tren i haver d’allargar l’excursió fins a les deu de la nit.

Malgrat arribar tard i cansats, va ser una gran experiència i una excursió on ens ho vam passar d’allò més bé!!

Campaments d’Hivern Truc 1

Som una unitat petita, peculiar. Som els que a principi de curs vam agafar la camisa verda i si, som tres. Hem viscut un primer trimestre força íntim, ens hem anat coneixent i hem anat estrenyent el nostre vincle. Hem creat un espai de confiança i hem començat a recórrer el nostre camí. Hem fet descobertes i activitats de caràcters molt variats. Tot i això, també hem tingut la voluntat d’anar més enllà i conèixer més persones. Hem compartit excursions amb els Truc 2 i hem conegut a trucaires de diferents caus de Catalunya.

Seguint amb la dinàmica, vam decidir construir uns campaments que tinguessin aquestes dues vessants, la més personal dedicada única i exclusivament a la unitat, i per altra banda, la més oberta, destinada a crear nous vincles i a seguir descobrint persones. D’aquesta manera, vam decidir marxar de campaments amb els Castors, les Llúdrigues, els Llops i les Daines. Amb els segons compartíem la casa i poc més però amb els primers vam realitzar algunes activitats i vam participar en el seu eix d’animació.

Els més grans i els més petits de la casa es trobaven de campaments junts, amb objectius molts diferents però disposats a donar-se un cop de mà i a ajudar amb el que fes falta. Els trucaires vam decidir que era una bona idea ser els encarregats de les intendències. Això ens feia tenir un horari ben atapeït. Les activitats sempre es veien obligades a seguir les exigències de la cuina. Això no ens va impedir fer tot allò que havíem de fer. El progrés personal i el raid, centrats en pensar-nos i en pensar les nostres relacions. Una activitat emocional preparada per desenvolupar una reflexió sobre allò que som. El Consell de Promeses, per compartir les nostres posicions davant de tot allò que ens implica dins del cau, i també a fora. Per suposat, també vam trobar un espai per fer una descoberta, dirigida a entendre les causes de la corrupció política a l’Estat Espanyol. A més vam ser els encarregats de preparar i de dinamitzar l’activitat alternativa dels infants que no estan al Consell de Promeses.

Sense cap mena de dubte, han estat uns campaments complerts, que ens han ajudat a consolidar els petits avenços que durant el curs hem anat realitzant. Allò que més valorem son els petits moments que hem trobat els tres per conèixer-nos i per obrir-nos. Han estat racons molt familiars, on ens hem sentit molt còmodes, fet que ha potenciat la nostra relació i l’ha fet més forta.

No seria just obviar, i deixarem de banda la falsa modèstia, els exquisits resultats culinaris sorgits de la nostra esplèndida tasca com a intendents. Estem força convençuts que els plats servits durant els campaments d’hivern del passat 2018, serien nominats als premis més prestigiosos del món en matèria de gastronomia. No obstant, no volem presentar-nos a cap concurs ni res per l’estil. Tenim molta feina per tirar endavant aquest truc. Així que ens concentrarem en seguir treballant per construir un bon any. Tenim moltes ganes de començar amb el segon trimestre. Tenim ganes de fer més descobertes i de seguir coneixent a més persones. Anem poc a poc, però fem bona lletra. Us seguirem informant.

El consell d’infants prepara un concurs de cuina

Avui 15 de desembre, una comissió del consell d’infants ha preparat un concurs de cuina per les diferents unitats del Kipling. Hem començat el dia amb una sèrie de jocs per escalfar motors i agafar gana. Acte seguit, els dinamitzadors: La Julia, l’Eloi i la Paula, ens han explicat com funcionaria la dinàmica.

El primer que hem fet ha estat dividir-nos barrejant edats, i     cada grup ha hagut de crear un nom, ball i càntic per aquest. Després d’una sèrie de preguntes simples, ens han anunciat quin seria els plats que prepararíem cada grup. D’aquesta manera cadascú ha començat la seva tasca. Els ingredients volaven i calia afanyar-se, cada detall importava i tothom volia ser el millor.

Al cap de deu minuts els primers plats ja començaven a tenir cara i ulls. Els còctels ja es començaven a servir a la taula. Els grups més perfeccionistes seguien treballant, tot i que calia enllestir la feina. Un quart d’hora més tard els millors plats de Barcelona ja estaven parats a taula. Sobre aquesta, alguns grups intentaven ultimar els preparatius per presentar els seus plats de forma magistral.

Després d’un veredicte ajustat, tothom ha pogut gaudir dels plats exquisits cuinats al pati del cau. Ha estat un dia gastronòmic memorable, que quedarà gravat a l’estomac de centenar de persones. Després de fer neteja i deixar-ho tot ben lluent, ens hem disposat a dinar. Els entremesos, tot i estar deliciosos, ens han sabut a poc. Cadascú ha agafat el seu tapper, i cap a dins.

Després ens hem separat per unitats i cadascú ha fet el seu cau habitual.

Ha estat un dia preciós i tornem amb la panxa plena!