Excursió a Vilafranca

El passat cap de setmana 5 i 6 de maig els rangers i les noies guia vam marxar d’excursió a Vilafranca del Penedès a dormir a un esplai i a preparar les descobertes del tercer trimestre. Va donar la casualitat que vam marxar d’excursió al mateix poble que els llops i les daines, ocasió que els caps i les quel•les de les dues unitats vam aprofitar per passar algunes estones junts.

Dissabte al matí, vam quedar les dues unitats a la Sagrera per agafar el tren i compartir el primer moment junts.

Un cop vam arribar, ens vam separar les dues unitats. Els rangers i les noies guia, vam anar cap al esplai a deixar les coses i instalar-nos. Despres, vam anar a un parc proper a posar en comú les descobertes i calendaritzar el que quedava de curs per veure quan faríem cada descoberta.

Després vam anar a dinar amb els llops i a compartir un moment de temps lliure, després de dinar, tots els infants van jugar entre ells i els caps i les quel•les de cada unitat vam poder jugar amb els infants de les altres unitats.

Després de dinar, mentre la major part dels rangers estava jugant al parc, els membres del consell de promeses ens vam reunir per parlar del les persones que volien entrar a consell i revisar-les per poder donar-lis un espai per poder entrar a consell, revisar-se a si mateixos i decidir si podien entrar a consell i que poguessin exposar la seva promesa.

Després de berenar tots junts i jugar una estona, vam anar a fer la cerimònia de promeses on dos dels infants van fer la promesa. Un moment com sempre serio, emotiu i solemne.

Seguidament, i tras la decisió dels infants de no pasar la nit amb els llops i les daines, vam anar a sopar amb ells i a fer tots junts el joc de nit, vam jugar dos rondes de polis i cacos on es va veure la velocitat i resistència dels infants a l’hora de córrer. Després de cansar-nos una estona, vam tornar a l’esplai a fer el bona nit que consistia en veure un programa d’humor on els protagonistes eren persones amb risc d’exclusió social, que havíem patit abusos o amb altres problemes de caire social que els tractaven amb monòlegs.

Al dia següent, ens vam aixecar i vàrem fer el bon dia. Després ens hem possar a treballar per preparar les activitats de campaments per grups, vam fer totes les activitats durant de matí, fent una llista cada grup amb la explicació de la activitat i del material. Després els caps vam recollir les fitxes i després ens vam preparar per anar a dinar al parc amb tot elue material per després agafar el tren. Vam anar tots junts a dinar a l’estació de tren amb els llops i les daines per agafar després el tren tots junts. I per últim després de tot vam tornar a la cantonada.

Va ser una gran excursió, on ens ho vam passar super bé tots i totes i que per rangers va ser molt profitosa.

PROJECTE DELS LL/D 2018

Quedem entrada la tarda a la Fontana. Tots arribem molt contents i amb ganes d’exposar el nostre projecte. Avui és el nostre dia! Ha arribat el nostre dia! Després d’un trimestre dedicat en gran part al projecte, avui arribem al seu punt final : compartir-lo amb tots els nostres familiars i coneguts ben propers, i amb tots aquells que el vulguin descobrir.

Ens passem una bona estona a la Fontana jugant. La coneixem per dins mentre fem unes rialles i suem una mica, que mai està de més. El temps passa i les 18 son cada cop més a prop. Després d’aquesta estona distesa, ens reunim i parlem els últims detalls de l’exposició. Qui presentarà i qui explicarà cada grup de fotografies. Un cop organitzats, ens distribuïm les imatges i les anem col·locant en l’espai on seran exposades.

I entre tot, els primers pares comencen a arribar. I en un tres i no res, la Fontana és terreny de les famílies dels nostres estimats Llops i Daines! Obrim les portes doncs, a la nostra exposició sobre els infants!

Comencem per explicar als pares en què consisteix la pròpia exposició, els hi expliquem quin és el significat de cada imatge i els deixem gaudir lliurement del nostre art! Comencem a escoltar els primers comentaris. Els pares s’interessen per les fotos i ens pregunten com les vam fer, que volíem dir amb elles i altres dubtes que els hi van sorgint a mesura que les veuen. Nosaltres responem i exposem més detalladament allò que les fotografies diuen. Seguidament, convidem a tots els presents a pujar a dalt, on ens espera una magnífica presentació que ajudarà a complementar una nova explicació del nostre treball. Els pares i les mares, avis i àvies, cosins i cosines, tiets i tietes ens aplaudeixen i ens feliciten per tot el nostre esforç. Nosaltres, com els grans artistes, saludem i agraïm el reconeixement.

I més tard, arriben aquells que porten la camisa blava i repetim la operació. Els hi presentem de la mateixa forma l’exposició i rebem les seves felicitacions.

Gràcies a les famílies i als Ràngers i Noies Guies per venir a conèixer el nostre projecte i per apreciar-lo d’aquesta manera! Gràcies també a l’Espai Jove la Fontana per cedir-nos l’espai. I gràcies finalment, a tots els Llops i les Daines per realitzar aquest projecte! És tot vostre, enhorabona!

I a tots els que encara no l’heu visitat, segueix exposada i s’hi quedarà fins el dia 28 de juny! Animeu-vos-hi i passeu per la Fontana a conèixer-la! Gràcies i una forta abraçada!

1ª Excursió 3r Trimestre dels LL/D

Dissabte gris a la Meridiana. Sembla que el temps no ens acompanyarà. Al cau no ens preocupa excessivament. Camises blaves i grogues inundem el carrer i l’omplim de color. Els Ràngers i les Noies Guies i els Llops i les Daines marxem cap a Vilafranca a fer la primera excursió del tercer trimestre.

El trajecte és una bogeria. Estem molt actius i tots tenim moltes ganes d’arribar. Arribem a Vilafranca i ens acomiadem dels Ràngers. Cadascú farà la seva excursió, però això si, compartirem els àpats. Nosaltres ens acomodem al cau i sortim disparats a la plaça. És força gran i completa, té de tot. Juguem una estona i ens introduïm en el projecte. Avui decidim com seran les nostres fotografies que volem exposar. Ens dividim per grups, amb aquells que vam utilitzar per trobar la informació i pensem que volem mostrar en la imatge i que volem que hi aparegui. Surten moltes propostes. Tots els grups han tingut molt bones idees. Fem Ruth(i)Ana i les posem en comú. Discutim entre tots que és el que realment volem plasmar i al cap d’una estona tenim més d’una vintena de fotos per fer. Aparquem momentàniament el projecte i tornem a jugar. Esperem als RNG’s i dinem. La plaça fa molt goig amb tants infants!

Després de dinar, gaudim del temps lliures. Alguns fan Parkour, altres parlen tranquil·lament, altres juguen a futbol i altres gaudeixen dels gronxadors i dels altres espais del parc. Mentrestant, les gotes van caient tímidament i sembla que la tarda aguantarà. Els companys de blau marxen un altre cop a fer les seves activitats i nosaltres retornem al projecte. Agafem el material i comencem a fotografiar les nostres idees. Ens disfressem, utilitzem el parc i el carrer i anem avançant en la nostra gran producció! Tots fotografiem i tots participem de la fotografia. Sortim en aquestes i les fem. Anem parlant com les volem fer, qui les vol fer i qui vol sortir i disparem!

Més tard, donem una volta pel poble en busca de més instantànies. Es fa tard i toca tornar al cau, bé, al parc. Juguem una bona estona mentre esperem als més grans. Ens acomodem, cantem i comencem a sopar.

I com al migdia, estona lliure. El dia no s’ha acabat i ens sobren les energies. Més tard, fem l’activitat de nit amb els Ràngers. Al cap d’una estona, ens avisen que estan cansats i no poden més. El ritme dels Llops és el que és i no tothom el pot seguir. Nosaltres, ens quedem i juguem al pi una estoneta més. Però arriba un punt que el cansament ens guanya. Ara si, entrem al cau i ens posem al sobre. Fem el bona nit i tanquem la llum.

Comença el dia plujós. Fem el bon dia, que dediquem al nostre gran Joan! Tots plegats, ballem “el Joan petit quan balla”. Entrem al cau i esmorzem. Després, fem sobre taula. Parlem sobre allò que ens agrada i sobre allò que volem ser de grans. Més tard, recollim i sortim de nou a la plaça. Dediquem el matí a jugar al “pitxi” i a fer algunes fotografies més. Abans de dinar, mentre esperem als Ràngers, juguem una estona. Un cop han arribat, marxem tots junts cap a l’estació i fem rotllana per dinar. Ens alimentem, felicitem l’aniversari al Camil i a l’Arnau i tornem cap a casa!

Per molts anys!!

Ha estat una gran experiència i hem pogut avançar en el nostre projecte! Ens ho hem passat molt bé i esperem amb moltes ganes la següent excursió!

Fins dissabte!!

EXCURSIÓ D’AGRUPAMENT 2018

Aquest últim cap de setmana, 26-27 de Maig, l’A.E.i.G Rudyard Kipling ha marxat d’excursió a Coma-ruga on pares, nens i caps hem gaudit d’un cap de setmana tots junts a prop de la platja!

Dissabte com a bons cauistes vam quedar tots a les 7:45h del matí a La Sagrera per començar un cap de setmana molt emocionant!

Al arribar a Coma-ruga, ens vam instal·lar al càmping El Salvador i un cop plantades totes les tendes vam dirigir-nos a la platja per poder començar a gaudir els uns dels altres.

Un cop a la platja, ens vam trobar a un noi molt extrany, en Rocky i el seu amic fidel en Pocky. Venien de l’Antàrtida i ens van mostrar el trident que tenien i que els permetia dominar els 7 mars. Ens van comunicar que buscàven la vara de Gea per poder dominar també la terra. Sincerament, en Rocky no ens transmetia molta confiança però per sort va marxar ràpid i vam poder seguir amb la nostra estimada excursió.

Després de la visita inesperada, vam posar en comú tota la feina que es va realitzar per comissions al Consell d’Infants i vam poder calendaritzar les diferents activitats que cada comissió preparará de cara l’any que ve, pel 50è de l’A.E.i.G Rudyard Kipling!!

Just al acabar de dinar, cada unitat va tenir un espai de cau i després ens vam juntar tots, un altre cop, a la platja per realitzar l’activitat que havíen preparat els Llops i les Daines per la resta de l’agrupament. Vam fer grups i vam realitzar proves per poder guanyar el material que necessitavem per customitzar la ostra samarreta! Va ser una activitat molt divertida i interessant que va ajudar a fer germanor i sentiment d’agrupament. A més a més, ens van quedar unes samarretes molt xules!

Quan ja estaven preparats per sopar vam rebre una altra visita extranya. Aquest cop era la reina dels mars Neptuna amb la seva capitana de l’ejèrcit de sirenes Arial. Ah! I no ens oblidem dels dos soldats que les acompanyàven: Er Manta i Er Medussa! Ens van dir que necesssitaven aconseguir la vara de Gea per evitar que en Rocky i en Pocky dominéssin la terra i que havien de recuperar el trident que posseia en Rocky. Ens van demanar ajuda i tots vam unir-nos a la seva causa encantats!

Quan ja s’havia fet fosc, vam superar unes proves que ens van ajudar a trobar la famosa vara de Gea i vam descobrir que la unión hace la fuerza!

Abans d’anar dormir, vam acabar el dia amb un bona nit molt intens.. on cadascú havia de reflexionar al voltant d’una limitació personal. Es va crear un gran moment on tots junts vam poder gaudir de la companyia dels altres.

I… arribem a diumenge! Ens vam desplaçar en autocar cap a Altafulla per realitzar un servei a la cala Canyadell! Vam anar a una finca en custòdia, gestionada pel GEPEC, a extreure plantes invasores i sembrar-ne d’autòctones. Va ser un servei on pares, nens i caps, vam poder gaudir tots junts els uns dels altres i de la natura!

Quan vam acabar el servei, vam dinar i vam realitzar l’hora dels adéus on tots vam despedir-nos i vam agraïr.nos la gran excursió que haviem gaudit tots junts!

I us preguntareu… Què va passar la vara de Gea? Doncs vam ajudar a Neptuna, Arial, Er Manta, Er Medussa i Sky (germà petit de Rocky) a derrotar a Rocky i a Pocky i aconseguir, de nou, el trident i així salvar la nostra civilització.

Ha sigut un cap de setmana molt intens però molt reconfortant a l’hora i tot ha sigut gràcies a tots i totes vosaltres!

Bona setmana Kiplings!!

SEMPRE APUNT!

Truc 1 a l’excursió del 3r Trimestre

El divendres abans de l’excursió, el tren amenaçava marxar sense nosaltres cap a Ribes de Freser. Però una extrema puntualitat per part de tots els membres de Truc 1 i les alarmes ben posades a hores inusuals van aconseguir reunir-nos ben aviat a La Sagrera, encara amb algun llençol enganxat al cos. La feina, els deures i els exàmens van ser reduïts en la primera ronda del trajecte, no pas curt, on altres van aprofitar per dormir les hores que faltaven.
Un cop a l’estació de Ribes ens vam trobar el que tots temíem. Un cel furiós i ennuvolat, que esclataria en qualsevol moment. Però com el cau ens ha ensenyat a cuidar la natura, i així ho hem fet tota la vida, aquest cop la natura ens va tractar amb correspondència, deixant caure quatre gotes només de tant en tant i de manera tímida.

La primera part de l’excursió, que tots recordàvem “senzilleta”, va resultar ser una pujada espectacular i amb més pes a la motxilla del que esperàvem, degut a la roba d’abric que tots dúiem. Tot i així, fent gala de la cohesió que caracteritza Truc 1, la resta de camí va ser molt agradable, parant només de tant en tant per reagrupar-nos i esperar a l’enemiga de les pujades, deixant temps per descansar als lesionats.

Un cop al refugi, immersos en l’espectacular paisatge superposant prats, boscos, i aigua fresca de la font del roure, vam dinar i descansar una bona estona per afrontar una tarda productiva amb energia. La pluja ja havia esclatat.

La primera activitat, aprofitant l’avinentesa, va ser una dinàmica que va conduir a un bon debat sobre la lluita armada. I la segona, una simulació d’un míting polític on havíem de defensar la nostra proposta de cara als campaments, que va servir per decidir projecte i encarar gairebé del tot el futur que tots esperàvem saber amb ànsies.
Sopar, interaccionar amb dos forasters de l’Hospitalet que també dormien al refugi, tocar la guitarra i cantar a la vora de la llar de foc a manera de joc de nit. I a dormir d’hora, que l’endemà havíem de desfer el camí!
Després d’un bon dia molt carinyós i d’esmorzar, vam baixar cap a l’estació, amb una mica més de pluja.

La franja de temps mort entre l’arribada i la sortida del tren la vam aprofitar per anar a prendre algo al bar i fer una mica d’aperitiu.
Ja de tornada, alguns pensàvem amb il·lusió el projecte escollit i la manera d’afrontar-lo.
Ara, a seguir treballant. Así si!