Segona excursió P/C

Els pioners i caraveles vam marxar d’excursió a Manresa per fer la primera pluja d’idees que ens servirá per encaminar el que durem a terme durant el curs.

D’aquesta pluja d’idees en vam extreure idees molt interesants que de ben segur esdevindran descobertes i activitats super xules en un futur proper.

Tota una excursió, nomes per espremer una miqueta els cervells dels joves inquiets de pioners i caraveles?     No!!!!

Dissabte al mati, ells mateixos van consolidar els equips amb els que treballaran durant l’any. I…. Tan sols els va costar 1 hora i mitja.

Un cop dinats, vam realitzar la pluja d’idees que partía d’un text de Malala, que mostrava la possiblitat de canviar allo que no ens agrada del mon en la mesura del possible. A partir del text, els i les joves van baixar tots aquests ideals transgressors que es mouen dins les seves ments al context de la unitat i del metode que utilitzem. En els prospers caus, anirem baixant cada cop mes a la realitat i fent triatge de les idees que ens interesen mes.

A la nit, ben o mal sopats, vam fer un cine forum de la película “capitán fantastico”, que ens va deixar a la majoria amb el cor trasvalsat i a alguns, fins i tot, amb els ulls mullats.

Despres d’aquest viatge reflexiu i emocional vam anar a dormir, per iniciar un diumenge amb una descoberta de Manresa. Ara, els pioners i caraveles coneixen una mica mes un altre indret del nostre entorn.

Encabada la descoberta, vam protagonitzar una gala de OT i un torneig de ping-pong simultanis. I es que aixo de netejar, a vegades es millor deixar-ho per última hora.

I amb tot aixo a l’esquena, vam agafar el tren de tornada a la rutina,  i vam acabar la nostra segona excursió de l’any amb mig cap ja a campaments d’hivern.

Els Castors i les Llúdrigues anem a veure un musical!

El passat dissabte el Feliç, personatge del nostre eix, ens va convidar als Castors i les Llúdrigues a anar al teatre, ja que hem descobert que ens agrada molt! Vam anar a veure un musical al teatre Gaudí, titulat Madein.

Tracta sobre dos nens molt pobres, la Maria i el Raül que sobreviuen recollint deixalles en un abocador d’escombreries. Un dia, jugant, monten una nina amb les peces que troben, i la nina cobra vida. Li ensenyen a ser una persona, i junts descobreixen els valors de l’amistat, fent front als problemes del seu dia a dia. Aquesta obra  ens va fer reflexionar sobre l’alteritat, la importància i el significat de l’amistat, els sacrificis, i els drets dels infants; i, alhora, que ens va descobrir una realitat que desconeixiem.

Molt interessant!

Els Castors i les Llúdrigues a l’Apolo!

Fa dues setmanes, els Castors i Llúdrigues vam anar a viure un concert del grup de música Xiula. Ens vam juntar amb els Llops i Daines, i vam anar junts a la sala Apolo, on un munt de nens i nenes es preparaven per gaudir de la festa. Vam vibrar amb la música del seu nou disc, gaudir de l’espectacle de les cançons més conegudes, ballar i cantar molt, i fer molta pinya! Sen’s va passar l’estona molt ràpid, fugint dels polls, agafant el confeti, i admirant als artistes i els cantants convidats. Va ser fantàstic!

Quan tot va acabar, vam tornar amb metro per anar a dinar a casa, verdura i peix, és clar!

Els castors i les llúdrigues marxem a Calaf!

El passat cap de setmana, els Castors i Llúdrigues vam anar d’excursió a Calaf, una vila situada a la comarca de l’Anoia. Com que era força distància, vam matinar molt per poder aprofitar bé el dia. Arribats al poble, vam fer una volta pel mercat, aprofitant per esmorzar i estirar les cames després del viatge en tren, on per cert ens vam fer amics dels Castors i Llúdrigues de l’AEIG Pere IV.

Més tard, vam instal·lar-nos al cau d’allà, i vam jugar una estona tots junts un partit de futbol que tenia la tensió del Boca River! Llavors, va aparèixer el Feliç, un dels tres personatges del nostre eix d’animació del trimestre, i ens va explicar el que va passar a Calaf fa molts anys. Criatures màgiques i animals fantàstics habitaven abans el poble, i ara estan amagats al bosc. Vam trobar una poció màgica que havia estat amagada molt temps, vam creuar junts el pont de magma que hi havia, i vam jugar als jocs que tots ells jugaven quan vivien al poble.

A la tarda, va venir a visitar-nos l’Interior, també un personatge de l’eix, que ens va convidar a una sessió de massatges i relaxació. Després ens va proposar una activitat molt interessant d’autoconeixement, introspecció i reflexió. Després, vam organitzar una obra de teatre amb disfresses i guió, gairebé com uns professionals!

L’endemà vam recuperar el braçalet de la guerrera Hilènia, un tresor que es va perdre fa molts anys. Vam haver de buscar arreu del poble, preguntar a les persones que hi viuen alguna dada, i recórrer cada cantonada d’aquest municipi!

Ens ho vam passar molt bé plegats, i ja tenim moltes ganes de marxar de campaments!

ELS RÀNGERS I LES NOIES GUIA MARXEM A FIGUERES

Aquest cap de setmana ens hem llevat molt d’hora i és que teníem moltes coses a fer. Agafem el tren i anem cap a Figueres on allà descarreguem motxilles al cau i agafem un bus cap Darnius. La nostra idea és poder fer una excursioneta per poder veure alguns búnkers de la línia P que Franco va construir els anys 40.

A més, alguns companys havien preparat una activitat per tal de posar-nos en la situació d’aquella època i poder aprendre.

Malauradament, quan portem unes horetes caminant comença a ploure. És pluja lleugereta però que ens impedeix continuar l’excursió.

Així que decidim tornar i apalancar-nos al cau on dinem i juguem una estoneta abans d’instal·lar-nos.

Aleshores sortim a fora perquè ens toqui l’aire i anem sota el porxo de la plaça del mercat de Figueres per poder gaudir de l’activitat que els companys havien preparat per l’excursió i que no havíem pogut fer.

Tornem al cau, ens canviem de roba i sopem. Però aquest sopar també és estrany, i és que els espies que ens van visitar la primera excursió, volen que trobem la nostra parella de treball i ens organitzen un sopar i un joc per tal de conèixe’ns bé.

Ens relaxem fent massatges i marxem a dormir.

L’endemà ens despertem i a fora continua plovent. Ens fem les motxilles, recollim i decidim bé què volem fer de campaments. Així doncs fem la planificació d’aquests i decidim què volem preparar nosaltres i què volem que ens preparin els caps.

Dinem i tornem a agafar el bus. Per sort, no plou quan ens dirigim cap a l’estació. A les notícies diuen que a Figueres i Darnius és on més ha plogut, nosaltres no ho hem notat perquè ens ho hem passat molt bé.